Рита Кинка

Рита Кинка, клавир (Србија), до данас је одржала преко 800 резитала, као и наступа са многобројним угледним оркестрима у готово свим европским земљама, као и у САД-у, на Тајвану, у Јапану, Израелу, Канади и Аустралији. Поред пијанистичке каријере, бави се и педагошким радом. Редовни је професор за главни предмет клавир на Академији уметности у Новом Саду. Носилац је низа југословенских награда и признања и добитница награда на међународним такмичењима пијаниста у: Сенигалији (1979), Верчелију („Viotti”, 1981), Београду (Међународно такмичење Музичке омладине, 1983), Цвикау („Шуман”, 1985), Сиднеју (1985), Минхену („ARD”, 1987), Борду (1988, златна медаља), Вашингтону (1990), Бриселу („Краљица Елизабета”, 1991), Орлеану („Клавирска музика 20. века”, 1996). Рита Кинка је прва добитница годишње награде Европског парламента „Prix femmes d`Europe” („за жену Европе”), награде за најбољег европског извођача озбиљне музике, која јој је уручена у Бриселу јуна 1991. године. Носилац је „Фебруарске награде” Града Новог Сада за 2002. годину. Снимала је за радио и ТВ центар у више земаља (Србија, Македонија, Словенија, Хрватска, Италија, Аустрија, Немачка, Белгија, Француска, Русија, Естонија, Чешка, Словачка, Мађарска, Румунија, Бугарска, Енглеска, Грчка, Шпанија, Израел , Канада, САД, Аустралија, Тајван). Снимила је три компакт-диска у издању куће „Digital Media Production” (Брисел) и ПГП РТС, а пре тога и једно ел-пи издање. Студирала је на Академији уметности у Новом Саду (професори Е. Тимакин и А. Валдма), а постдипломске студије завршила је на Факултету музичке уметности у Београду (Д. Трбојевић) и Академији уметности у Новом Саду (А. Валдма). Усавршавала се на „Џулијарду” у Њујорку (класа Ђерђ Шандор), користећи стипендију Фондације „Ђина Бахауер”, која јој је додељена на Међународном такмичењу „Краљица Елизабета” у Бриселу 1987, као „најперспективнијем младом уметнику”. Кроз читаву каријеру Рита Кинка се страствено и с љубављу, али и с поступно стицаним великим извођачким искуством, самосвојним стилом свирања, пуним сензибилитетом и сугестивношћу „кретала” кроз одабрана дјела најзахтјевнијег клавирског репертоара. Најновији резиталски пројекат остварила је децембра 2016. у циклусу „Уредник/уметник у гостима” Центра за музику Коларчеве задужбине у Београду, у којем је специфичним концептом програмског обликовања повезала композиције Баха, Брамса и Шопена, након чега је добила и признање „извођач године” часописа Музика класика. Такође, прошле године је била на функцији председника Уметничког савета „Нови Сад 2021” за Европску престоницу културе.